måndag 2 februari 2009

Är det någon där?

Så har jag läst ut den andra av mina Hyllvärmare. Det var roligt att återse den galna irländska familjen Walsh i Är det någon där? av Marian Keyes. Men samtidigt som det är kul och underhållande chicklit, så finns det ett allvar som jag gillar i den här boken. Fast den är lite för lång, tror jag att jag tycker.

Hur som helst - Anna Walsh är tillfälligt hemma hos sin knäppa familj för att återhämta sig från en svår olycka. Men hon vill bara tillbaka till New York, jobbet och sin älskade Aidan. Men livet blir aldrig mer sig likt för Anna. Aidan verkar ha försvunnit, något som Anna väl minns och förstår, men ändå inte. Det allvarsamma blandas upp med systern Helens rapporter från detektivfirman, roliga personbeskrivningar och mejl från Mrs Walsh.

titel ÄR DET NÅGON DÄR? författare MARIAN KEYES originaltitel ANYBODY OUT THERE? översättning KATARINA JANSSON förlag NORSTEDTS (2007)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...