söndag 28 augusti 2011

Jag älskar dig inte

Oj, den här romanen gick det fort att läsa! Fort, för att jag inte ville släppa den, jag var bara tvungen att läsa vidare. Och i läsningen var jag berörd så gott som hela tiden - mest arg, lite ledsen och ofta rörd. Arg för att Lottens man är en riktig skitstövel, ledsen för att jag känner med Lotten och rörd över hur fantastiska vänner och familj är när de behövs som bäst.

Jag älskar dig inte är en roman som visar att det största sveket inte är att sluta älska, utan att svika genom att förminska och förnedra. Men det är också en roman om att resa sig och snubblande gå vidare, om vänskap och litegrand om den ljuva hämnden. Vägen tillbaka är krokig, och det blir man smärtsamt medveten om när man läser den här boken. Och är du lättrörd kommer du garanterat att bli lite blöt i ögonen då och då.

titel JAG ÄLSKAR DIG INTE författare CHRISTINA STIELLI förlag WAHLSTRÖM & WIDSTRAND (2010)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...