tisdag 23 augusti 2011

Just nu

Bokhora presenterar ett antal frågor om vilka böcker som är aktuella just nu - för dig. Här kommer mina svar.

Den engelska: Mini Shopaholic av Sophie Kinsella. Jag gillar att läsa chick lit på engelska, och Kinsella brukar vara ett säkert kort.

Vid sängen: Storasyster, lillebror och andra platser i syskonskaran av Oluf Martensen-Larsen och Kirsten Sörrig. Ett försök att utröna varför jag är som jag är, och varför andra är som de är. Ganska underhållande.

I väskan: Den engelska ovan.

På toaletten: Ingen bok alls.

Läser emellanåt: Flickböcker, typ Jill- eller Lotta-böckerna. Det brukar bli när jag är sjuk, eftersom det är lagom nivå när man ligger till sängs med feber eller annat.

Borde börja med: Igelkottens elegans som är en av mina hyllvärmare.

På is: Reglerna av Sara Mannheimer. En bok jag undrar över om jag någonsin kommer att läsa ut. Jag förstår mig inte på den.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...