tisdag 7 januari 2014

Augustiresan


Anna Fredrikssons senaste roman Augustiresan var mycket mer spännande än jag kunnat föreställa mig. Ändå handlar den "bara" om jobb, vardag och relationer. Ju mer jag läste, desto mer nyfiken blev jag på hur det skulle gå för huvudpersonen Jenny, och särskilt på hennes jobb. Till viss del är det en ganska förutsägbar historia, och de fyra väninnorna är också alldeles för olika på bästa SATC-manér för att det ska vara trovärdigt. Jag kan ändå rekommendera boken för den som vill få en stunds avkoppling och underhållning. 

Anna Fredriksson har också skrivit romanerna Sommarhuset och Lyckostigen, varav den förstnämnda i mitt tycke var fantastiskt bra.

titel AUGUSTIRESAN författare ANNA FREDRIKSSON förlag FORUM (2013)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...